Ford Focus ST Forum banner
21 - 35 of 35 Posts
Ik heb dit in het weekend gedaan. Ik was verrast hoe zwaar de voorstoelen zijn.

Na het opnieuw aansluiten van de stoel en het starten van de auto kreeg ik veel waarschuwingen op het dashboard. De ontsteking weer uit- en aanzetten bracht alles weer in orde.

Hallo mensen. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Mijn stoel (08 FL ST3) maakt me gek met dit gekraak. Ik vond dit onderwerp en ik denk dat dit de oorzaak kan zijn van het vreselijke geluid. Ik ging vandaag naar Ford in Warwick en ze zeiden dat ze deze individuele stang niet verkopen voor mijn chassisnummer, alleen het volledige stoelframe voor £ 300! Ik gaf ze het onderdeelnummer dat hierboven staat vermeld (1485826), maar het was voor een andere stoelstang. Zag eruit als een algemene standaard Focus-stoel en was aan elke kant vastgeschroefd, niet geflensd zoals bij de ST-stoelstang.

Is het iemand gelukt om dit te krijgen en naar welk onderdeelnummer heeft u gevraagd? Als iemand onlangs succes heeft gehad, kunt u me dan laten weten naar welke dealer u bent gegaan, zodat ik ze kan proberen te bellen en het naar me kan laten sturen.

Veel dank.

Als je moeite hebt om een maatje te krijgen, ga dan gewoon naar een schroothoop en haal er een van een mk2 focus 3- of 5-deurs, en haal dan gewoon de buisconstructie uit die ene. Waarschijnlijk ook goedkoper.
Op het systeem van Ford wordt dit onderdeelnummer weergegeven als een algemene mk2 focus stoelstang. En het ziet er heel anders uit dan die op de ST-stoelen.

Klinkt alsof ik gewoon moet blijven zoeken, tenzij iemand anders nog goede ideeën heeft?

Een krakende stoel betekent niet altijd een gebroken stang. Ik heb de mijne eruit gehaald omdat hij kraakte en de stang nog steeds solide was, geen scheuren. Het enige wat ik deed was alle gewrichten etc. smeren met siliconenspray en geen gekraak meer.
Zou WD40 hetzelfde werken of is siliconenspray beter voor de klus? (of is siliconenspray een andere naam voor WD40!)

WD40 is meer een penetrerend en losmakend middel, dus het is vrij 'dun' om tussen de onderdelen te komen. De siliconenspray is een 'zwaardere' spray, dus minder penetrerend, maar meer een duurzaam smeermiddel. De siliconenspray zal ook minder snel de bekleding of het leer van de stoel aantasten, bevlekken en uitdrogen, vooral in vergelijking met WD40, daarom zou ik de siliconenspray gebruiken.

Werkt dit ook voor de stoffen Recaro-stoelen? Mijn stoel kraakt en wiebelt heen en weer, het is irritant als de hel
Steek je hoofd onder de achterkant van de stoel vanuit de voetenruimte van de achterpassagier en kijk eens. Als de stang die daar loopt is afgebroken of afgescheurd, dan heb je een nieuwe stang nodig om het te repareren. Toen ik de mijne deed, duurde het in totaal ongeveer 1 uur om de stoel te verwijderen, de rail te verwisselen en alles weer terug te plaatsen.

Steek je hoofd onder de achterkant van de stoel vanuit de voetenruimte van de achterpassagier en kijk eens. Als de stang die daar loopt is afgebroken of afgescheurd, dan heb je een nieuwe stang nodig om het te repareren. Toen ik de mijne deed, duurde het ongeveer 1 uur in totaal om de stoel te verwijderen, de rail te verwisselen en alles weer terug te plaatsen.
Ja, mijn stang is kapot. Het onderdeel is veel duurder dan de £30 die in het begin werd vermeld, het is meer dan verdubbeld in prijs 🙁🙁

Ik weet dat deze thread betrekking heeft op het repareren van de gebarsten stang. Mijn probleem met de stoel is dat de bovenste hendel om de bestuurdersstoel naar voren te kantelen op mijn 3-deurs niet werkt. Je kunt een losse kabel ergens in de stoel horen bewegen. Ik heb de auto pas een week, dus ik weet niet zeker hoe ik dit moet proberen te repareren. Ik kon geen threads vinden om dit te repareren. Tips?

21 - 35 of 35 Posts