Ford Focus ST Forum banner

Een beetje teleurgesteld over de remmen

1 reading
13K views 45 replies 18 participants last post by  the radman  
#1 ·
Ik kom van een Seat Leon Cupra R met enorme Brembo's, dus ik begrijp dat je moet wennen aan de Ford-remmen, maar ik ben er vandaag niet van onder de indruk (heb de ST vandaag opgehaald).

Welke upgrades hebben mensen gedaan en hoe bevallen ze?

Zijn er mensen die een van de grote remkits hebben gehad?

#11 ·
Cool! Ik wist niet dat er een kit was. Ik weet wel dat de Track Pack-fusee een andere remklauw-offset heeft, maar je kit heeft spacers die dit corrigeren. De remklauw en schijf komen overigens van de Mach-E.
Het is niet zo'n kit, maar gewoon alle onderdelen van het Track Pack verzameld, die, zoals je zegt, grotendeels van de Mach-E komen :giggle:

Image

#16 ·
mooie set-up, ik wed dat ze nieuw een fortuin kosten, hoewel er weinig kans is om iemand te vinden die een mach e sloopt
Het Track pack Brembo-pakket komt net onder de ÂŁ1k, je kunt ÂŁ120 korting krijgen als je je bestaande remklauwen inruilt - dus het kost realistisch gezien net onder de ÂŁ900. Mijn maat levert en monteert in Chesterfield.

#20 ·
Er is niets mis met persoonlijke wensen om dingen te upgraden als dat je ding is. Maar om mensen gerust te stellen die aan de mk4 denken, er is absoluut niets mis met de standaardremmen die een upgrade waren ten opzichte van de mk3. Ze zijn erg sterk en beter bestand tegen fading dan elke vorige versie, volgens wegtests. Alle remmen van auto's kunnen de wielen gemakkelijk blokkeren, alleen de abs voorkomt dat, meer remmen dan dat is verspilling. Het enige mogelijke voordeel van upgraden is de weerstand tegen fading, wat geen probleem is met een mk4 l, het gebeurt niet op de weg (tenzij!?) zelfs op een circuit hebben geen testers die ik heb gezien het ervaren. De remmen van de mk4 zijn geen van zijn zwakheden.

#21 ·
Hoewel ik het in principe met je eens ben dat de mk4-remmen helemaal geen zwakte zijn, wil ik er alleen maar op wijzen dat fading inderdaad een probleem kan zijn, afhankelijk van de specificaties van de auto (wij... uiteraard haha).

Mijn stationwagen rijdt met M330 en wordt gebruikt als gezinsauto, wat betekent dat hij altijd zwaar beladen is met spullen (kinderzitje, dakdragers, een miljoen extra dingen die je nodig hebt als je lange afstanden rijdt) + het gewicht van de auto zelf dat iets hoger is... Fading is inderdaad aanwezig na een paar pittige kilometers of een paar stevigere pedaaldrukken.

Het kan een combinatie zijn van de zwaarte van de auto met hoge buitentemperaturen (vaak rijdend in warme landen), olie, ik weet het niet. Maar ik ga de setup binnenkort upgraden naar iets robuuster tegen fading. Ik snap helemaal dat dit bij een standaard mk4 st geen probleem is en ja, ik vind dat het standaardsysteem mijlenver beter is dan voorheen! (y)

#28 ·
Ik heb deze serienummers gevonden om bij Ford te bestellen, kan iemand bevestigen of ze correct zijn?
Kan het serienummer van de remleidingen en spacers niet vinden, wat hulp? Worden spacers door Ford geleverd of alleen zelfgemaakt?

linkerkant klauw LJ9C-2011-FEC
rechterkant klauw LJ9C-2010-FEC
schijf 362mm LJ9C-1125-ENB

Ik waardeer alle info.

#30 ·
Ik heb deze SN's gevonden om bij Ford te bestellen, kan iemand bevestigen of ze correct zijn?
Kan de SN van de remleidingen en spacers niet vinden, wat hulp? Worden spacers door Ford geleverd of alleen zelfgemaakt?

linkse remklauw LJ9C-2011-FEC
rechtse remklauw LJ9C-2010-FEC
schijf 362mm LJ9C-1125-ENB

Waardeer alle info
De spacers worden niet door Ford geleverd, omdat de TP-fusee een andere bewerking heeft voor de remklauwbevestiging om de remklauw te centreren en deze daarom niet nodig heeft. Lees de draad terug en er zijn enkele verwijzingen naar iemand die enkele spacers heeft bewerkt. Ik neem aan dat je een deal zou kunnen sluiten en er een paar van hen zou kunnen bestellen.

#35 ·
het lijken alleen de spacers te zijn die nodig zijn, verder niets anders, alleen het vinden van de spacers is het moeilijke deel :LOL:
Het is het punt :LOL: Mijn angst is een mogelijk verschil in de afstand van de bouten. Als de remklauw correct past, is een kleine offset geen probleem.
Pumaspeed levert een OEM TP remmen kit, maar vermeldt geen spacers

#39 ·
Het lijkt dezelfde kit, de o/e schijven zijn 330 mm 2 pots en de trackpacks gebruiken 363 4 pot brembos, er lijken echter geen spacers bij hun kits te zitten die absoluut nodig zijn, ze hebben nooit de moeite genomen om me te antwoorden toen ik het vroeg, ik zou het allemaal eerst van Fords prijzen om te zien hoeveel het kost