Ford Focus ST Forum banner

mk4/4.5 batterij

8.4K views 32 replies 10 participants last post by  Pumamc  
#1 ·
Heeft er al iemand zijn batterij vervangen? Ik heb nul vertrouwen in de door Ford geleverde batterij, die dingen uitschakelt als hij niet de hele tijd volledig is opgeladen. In het verleden heb ik meegemaakt dat de plaslampen niet meer werkten, het hele Sync 4-scherm stopte met werken totdat ik een paar kilometer had gereden om hem weer op te laden, enz. Mijn dealer heeft hem gecontroleerd en zei dat hij in orde was, dus dat was het einde van mijn hoop op een gratis exemplaar :rolleyes: Hoe dan ook, ik keek bij Halfords en degene die voor de auto worden aanbevolen zijn 700ah / 75, terwijl mijn originele batterij 600 / 60 is. Heeft er al iemand een krachtigere batterij in de auto geplaatst?

#5 ·
Heb 3 Fords gekocht, zal er geen andere kopen. Net gebeld met Ford Customer Relations over het laatste probleem dat ik heb gehad met mijn MK4.5 Ford Focus ST die ik een jaar geleden kocht.

Matrix LED-koplampen defect binnen 6 maanden, wat betekende dat ik op eenbaans wegen op het platteland met 30 mph moest rijden (geen grootlicht). Toen ik de dealers belde, zeiden ze dat ze niet op de hoogte waren van een bekend probleem - maar iemand op de Ford Owner's website had het servicenummer voor me zonder problemen gevonden. Contact opgenomen met mijn dealer en de eerste afspraak die ze hadden was over 3 maanden (blijkbaar volgeboekt). Moest 30 mijl naar een andere dealer en terug rijden. Kreeg een transitbusje als leenauto omdat er geen auto's beschikbaar waren. De software die ze gebruikten faalde, dus de auto moest een nacht blijven. Ze hebben het uiteindelijk wel gerepareerd, waar ik uiteraard blij mee was.

De batterij is in de loop der tijd verslechterd tot het punt dat de auto in de energiespaarmodus gaat na minder dan 24 uur. Dit betekent dat je in een auto stapt zonder verlichting 's nachts totdat de motor aangaat. De batterij heeft nooit een laadtoestand bereikt die voldoende was voor de motor om uit te schakelen sinds dag 1 van het bezit. De dealers gebeld, ze zeiden dat de auto aan specifieke voorwaarden moet voldoen om te werken - dus snelwegritten en 365 dagen bezit en het bereikte nooit de optimale omstandigheden. Ik kreeg het voor elkaar om een dealer ernaar te laten kijken bij de eerste servicebeurt en ze verzekerden me dat de batterij prima oplaadde en dat er niets mis mee was; in wezen stelde ik me de FordPass-waarschuwingen, de dashboard-energiebesparingswaarschuwingen en het feit voor dat de auto meldt dat hij 0 stop/starts heeft gedaan.

Uiteindelijk een nieuwe batterij laten plaatsen buiten Ford en verrassing, de auto functioneert nu bijna een maand later volledig. Het is de moeite waard om te vermelden dat de Ford Owner's Forums vol staan met berichten over batterijproblemen bij Ford. Blijkbaar hebben al deze klanten ook een actieve fantasie. Ford zou me de ÂŁ110 voor de batterij die ik voor een auto van 1 jaar oud moest kopen niet vergoeden.

Mijn ervaring met Ford is dat ze er alles aan zullen doen om onder het repareren van dingen onder garantie uit te komen - daarom zie ik de garantie als een marketingstunt en niet als een garantie. Hoe dan ook, les geleerd, de volgende keer wordt het een Honda Civic Type R voor mij en zwaai ik zonder spijt naar de grote blauwe ovaal.

heeft er al iemand zijn batterij vervangen? ik heb nul vertrouwen in de door Ford geleverde batterij die dingen uitschakelt als hij niet de hele tijd volledig is opgeladen, in het verleden heb ik gehad dat de plaslampen niet meer werkten, het hele sync 4 scherm stopte met werken totdat ik een paar kilometer had gereden om hem weer op te laden etc, mijn dealer heeft hem gecontroleerd en zei dat hij in orde was, dus dat was het einde van mijn hoop op een gratis cadeautje :rolleyes: hoe dan ook, ik keek naar Halfords en degenen die voor de auto worden aanbevolen zijn 700ah /75, terwijl mijn originele batterij 600 /60 is, heeft er al iemand een krachtigere batterij in de auto geplaatst?
Ik ben voor varta 700cca 70ah gegaan. het lijkt erop dat mk4 dit had en de ellendige gierigaards gingen voor 600cca 60ah in mk4.5 . Ze hebben ook de plastic afvoeren naar de wielkastafdekkingen in de voorspatborden verwijderd. Je moet het opnieuw programmeren met forscan of een garage bezoeken. Bsm reset zal de nieuwe batterijgrootte niet oppikken. Laat het me weten als je info nodig hebt

#16 ·
Kocht 3 Ford's, zal er geen andere kopen. Net van de telefoon met Ford Customer Relations over het laatste probleem dat ik heb gehad met mijn MK4.5 Ford Focus ST die ik een jaar geleden kocht.

Matrix LED-koplampen vielen binnen 6 maanden uit, wat betekende dat ik op eenbaans wegen op het platteland met 30 mph moest rijden (geen grootlicht). Toen ik dealers belde, zeiden ze dat ze niet op de hoogte waren van een bekend probleem - maar iemand op de website van een Ford-eigenaar had het servicenummer voor me zonder problemen gevonden. Contact opgenomen met mijn dealer en de eerste afspraak die ze hadden was over 3 maanden (blijkbaar volgeboekt). Moest 30 mijl naar een andere dealer en terug rijden. Kreeg een transitbusje als leenauto omdat er geen auto's beschikbaar waren. De software die ze gebruikten faalde, dus de auto moest een nacht blijven. Ze hebben het uiteindelijk wel gerepareerd, waar ik uiteraard blij mee was.

De batterij is in de loop der tijd verslechterd tot het punt dat de auto in de energiespaarmodus gaat na minder dan 24 uur. Dit betekent dat je in een auto stapt zonder licht 's nachts totdat de motor aangaat. De batterij bereikte nooit een laadtoestand die voldoende was voor de motor om uit te schakelen sinds dag 1 van het bezit. Dealers gebeld, ze zeiden dat de auto aan specifieke voorwaarden moet voldoen om te werken - dus snelwegritten en 365 dagen bezit en het bereikte nooit de optimale omstandigheden. Ik kreeg een dealer zover om er bij de eerste service naar te kijken en ze verzekerden me dat de batterij prima oplaadde en dat er niets mis mee was; in wezen stelde ik me de FordPass-waarschuwingen, de dashboard-energiebesparingswaarschuwingen en het feit voor dat de auto meldt dat hij 0 stop/starts heeft gedaan.

Uiteindelijk een nieuwe batterij laten plaatsen buiten Ford, en verrassing, verrassing, de auto is nu bijna een maand later volledig functioneel. Het is de moeite waard om erop te wijzen dat de Ford Owner's Forums bezaaid zijn met berichten over batterijproblemen bij Ford's. Blijkbaar hebben al deze klanten ook een actieve fantasie. Ford zou me de ÂŁ110 die ik moest betalen voor een batterij van 1 jaar oud niet vergoeden.

Mijn ervaring met Ford is dat ze er alles aan zullen doen om onder het repareren van dingen onder garantie uit te komen - ik zie de garantie daarom als een marketingstunt en niet als een garantie. Hoe dan ook, les geleerd, de volgende keer is het een Honda Civic Type R voor mij, en zwaai zonder spijt naar de grote blauwe ovaal.

Ik ging voor varta 700cca 70ah. Het lijkt erop dat mk4 dit had en de ellendige gits gingen voor 600cca 60ah in mk4.5. Ze hebben ook de plastic afvoeren naar de wielkastafdekkingen in de voorspatborden verwijderd. Je moet het opnieuw programmeren met forscan of naar een garage gaan. Bsm reset pikt de nieuwe batterijgrootte niet op. Laat het me weten als je info nodig hebt
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn 8 maanden oude focus ST 4.5.
Stop-start werkte nooit, zelfs niet na een rit van 200 mijl op de snelweg.
Dealer vertelde me dat ik niet genoeg kilometers reed. Toen kwam het koude weer. Ford pass bleef me waarschuwen voor een lege batterij en ook een waarschuwing op het dashboard.
Ze hebben de batterij opgeladen. Ging 48 uur mee. Ik heb uitvoerig geklaagd bij de dealer. Hij zei dat Ford en zijn technici weten dat er een probleem is met batterijen en ik heb hem laten vervangen. Waarschijnlijk omdat ik en mijn familie meer dan 10 auto's van deze dealer hadden gekocht. Kijk hoe lang het duurt. Wees mijn laatste Ford!

#6 ·
Ja, dat zou me niet verbazen, gezien de minimale batterij die ze kunnen gebruiken :rolleyes: Ik ken iemand die het opnieuw kan programmeren, dus dat is geen probleem, maar zoals je zegt, het zou niet nodig moeten zijn op een bijna nieuwe auto. Ik had mijn mk3.5 bijna 6 jaar en nog steeds op de originele batterij zonder problemen.

#7 ·
ja, dat zou me niet verbazen, de minimale batterij die ze kunnen gebruiken:rolleyes: ik ken iemand die het opnieuw kan programmeren, dus dat is geen probleem, maar zoals je zegt, het zou niet nodig moeten zijn op een bijna nieuwe auto, ik had mijn mk3.5 bijna 6 jaar, nog steeds op de originele batterij zonder problemen
Hier ook. De MK3.5 was een geweldige auto. Bij de kleinere motormaten was de terugroepactie voor het slippen van de koppeling uiteraard een smet en de koppakking op de RS focus bij de release.

Het verkleinen van de batterij is een beetje een grap. Mijn mk4.5 heeft stoelverwarming, stuurverwarming en alle snufjes.........toch had de 1.0 100PS ecoboost Fiesta van mijn vrouw een grotere batterij. Het is me opgevallen dat als je de stroom naar de auto aanzet zonder contact, er een continue stroom van 14 ampère is. God weet wat dat verbruikt

Waarschijnlijk stelt Ford de dynamo zo in dat deze de batterij slechts tot 80% oplaadt (kan worden gewijzigd op ForScan), kleinere batterijen en het feit dat de auto waarschijnlijk om de 5 minuten terugpraat met het moederschip en gegevens deelt met de wereld. Als ik me de moeite zou kunnen getroosten, zou ik mijn Hall-effect stroommeter pakken en met de auto uitgeschakeld rond de kabelbomen kijken. Maar wat is de winst - niet alsof Ford iets zou doen als je het probleem toch zou vinden.

#10 ·
Wees heel voorzichtig met het wijzigen van batterijwaarden. Ze veranderen afhankelijk van de kalibratie (firmware), er is geen one size fits all. Ik heb de mijne veranderd door te kijken naar de as-built van een diesel die ongeveer tegelijkertijd werd gebouwd met dezelfde kalibratie en dat te kopiëren.
Forscan UI-waarden zijn vaak verkeerd, het herkende mijn af-fabriekswaarde of de waarde waarnaar ik deze had gewijzigd niet.
Dat gezegd hebbende, ik deed het meer als een OCD/omdat ik het kon. Het is echt niet nodig. Het maakt 1 of 2% verschil voor de SoC-berekening. Verander gewoon de batterij, reset de BMS en dat is genoeg.

#15 ·
ik zou zeggen dat de mk4.5 ook de laatste Focus is die ik koop, maar dan zal het zo zijn, want er zullen er geen meer gemaakt worden :ROFLMAO: :ROFLMAO:
hallo weer maat.

sorry om deze thread uit de dood op te wekken, maar ik heb een 100% dode Focus ST 4.5 die de problemen lijkt te hebben die in deze thread worden beschreven... in zekere zin hoop ik dat, want het alternatief voelt als een ECU-fout of iets dergelijks met de fouten die hij gooide.

ik wilde gewoon vragen welke batterij je uiteindelijk hebt gekozen? Ik heb geen codeermogelijkheden en de auto is dood op de weg, dus ik heb een plug-and-play-optie nodig - wat misschien zelfs gewoon een OEM-vervanging is en ik het probleem voor me uitschuif.

dank u
Matt

#19 ·
In wezen blijven deze auto's 24/7 100-200mA van de batterij trekken, wat in de energiebesparende modus iets kan verminderen. Tenzij je regelmatig met de auto rijdt, eindig je met een lege batterij. Kleinere batterijen gaan sneller dood.

De Fiesta mk8 van mijn vrouw heeft dit niet. 0 stroomverbruik nadat de auto volledig is uitgeschakeld.

Ik hoorde dat toen de mk4 uitkwam, mensen 700mA trokken en een software-update nodig hadden als ik me de video herinner (Duitse man met ondertitels). Hij plaatste veel over mk4 focus.

#20 ·
Ik heb mijn gloednieuwe 4.5 in februari van dit jaar 3 weken geleden laten bouwen. Hij stond twee weken op het terrein van de dealer. Ik heb de eerste week ongeveer 100 mijl gereden en hem pas weer op vrijdag gebruikt, dus hij stond twee weken stil. Kortom, deze auto heeft het grootste deel van de tijd ongebruikt stilgestaan sinds hij is gebouwd. Hij heeft nog nooit een slaapstand- of uitschakelmelding verzonden, ik startte hem vrijdag en reed een halve mijl naar een kruising waar hij onmiddellijk de stopfunctie activeerde, hoewel hij nog steeds effectief koud was, de start-stop werkte consequent, net als de hele tijd tijdens de eerste 100 mijl. Wat ik wil zeggen is dat dit een auto is die grotendeels heeft stilgestaan sinds hij is gebouwd, maar toch geen enkele batterijproblemen vertoont.

Ze lijken iets te hebben gedaan met de nieuwste versie, of het nu alleen software of bijgewerkte hardware is, wie weet. Maar ik weet dat mijn andere auto's berichten zouden hebben gestuurd, in de slaapstand zouden zijn gegaan en de start/stop niet meer zou werken in die periode, maar deze niet. Het is altijd een voordeel geweest om de laatste versies te krijgen als modellen uitlopen.

#22 ·
Ik heb mijn gloednieuwe 4.5 in februari gebouwd en heb hem nu 3 weken. Hij stond twee weken op het terrein van de dealer. Ik heb de eerste week ongeveer 100 mijl gereden en hem pas weer gebruikt op vrijdag, dus hij stond twee weken stil. Dus in feite heeft deze auto het grootste deel van de tijd ongebruikt stilgestaan sinds hij is gebouwd. Hij heeft nooit slaapmodus- of uitschakelberichten verzonden, ik startte hem vrijdag en reed een halve mijl naar een kruising waar hij onmiddellijk de stopfunctie activeerde, hoewel hij nog steeds effectief koud was, de stop-start werkte consequent, net als de hele tijd tijdens de eerste 100 mijl. Wat ik wil zeggen is dat dit een auto is die grotendeels heeft stilgestaan sinds hij is gebouwd en toch helemaal geen batterijproblemen vertoont.

Ze lijken iets te hebben gedaan met de nieuwste versie, of het nu alleen software of bijgewerkte hardware is, wie weet. Maar ik weet dat mijn andere auto's in die periode berichten zouden hebben verzonden, in de slaapstand zouden zijn gegaan en de stop/start niet meer zou werken, maar deze niet. Het is altijd een voordeel geweest om de laatste versies van modelseries te krijgen, imho
Waarschijnlijk is het geen software, anders zouden ze alle auto's in de service patchen om het plaatsen van nieuwe batterijen te besparen. Dus misschien is het een hardware-update. Het zou interessant zijn om te weten of en wanneer dit is gebeurd als de theorie klopt. Welke batterij zit er in uw mk4.5 2025 feb?

#21 ·
De laatste update moet iets veranderd hebben, want ik ben er nooit aan toegekomen om de batterij te vervangen, omdat ik nu op zoek ben naar een andere auto en sinds de update slechts één waarschuwing voor de slaapstand heb gehad, voorheen had ik er minstens 3 per week. De start-stop is nooit gaan werken, maar daar stoor ik me niet aan.

#25 ·
Puma's en vooral mhev-versies zijn nog erger. Volledig onnodige batterijvervangingen die daar plaatsvinden. Ik kreeg vroeger slaapmodusberichten van mijn vorige mk4's, maar ze startten nooit niet of waren leeg, zelfs niet na vele weken in de garage. Ik deed vroeger een BMS-reset als de start-stop ermee ophield en dat gaf meestal maandenlang geen problemen daarna.

#27 ·
Na een volledige batterij (12v) storing een maand geleden op de Kuga van mijn vrouw, ben ik net ingelogd op FordPass en heb ik deze melding ontvangen… nog geen oplossing beschikbaar.

Geweldig.
"Kan" een probleem hebben. Mooi. Oh, en gebruik die belangrijke functie die je hebt gekocht niet, terwijl we wachten om in actie te komen. Ford heeft het echt laten afweten.

Ik herinner me nog dat de eerste mondeo en focus uitkwamen. Ford was toen erg goed bezig. Ik heb het gevoel dat ze alleen nog maar om de Amerikaanse pick-up/ute/suv-auto's geven, want daar zijn de echte verkopen. De spullen voor de Europese markt gingen bergafwaarts. De mk3 focus had veel problemen met koelvloeistofleidingen etc. Ik wachtte op mk3.5. Ik hoorde dat mk4 veel problemen had, wachtte op mk4.5.

Maar bedenk wel dat het argument van de Amerikaanse markt wegvalt met de kuga, aangezien ze die aan de overkant als de escape verkopen.

#29 ·
Zoals reeds vermeld, is het bij de aankoop van een nieuwe auto tegenwoordig het beste om minstens een paar jaar te wachten tot alle bugs en problemen zijn verholpen. Nu de productie is beëindigd, moet de focus liggen op de geweldige auto die hij altijd beloofde te zijn, maar constant in de steek werd gelaten door elektrische/accuproblemen.

#32 ·
Ik denk dat de oorzaak van de batterijproblemen in de Mk4 & 4.5 het slimme oplaadsysteem is dat het opladen tot 80% beperkt. Ik heb de mijne gewijzigd in 90% en een batterij met een hoger ampère-uur geplaatst.
Kijk over een paar maanden hoe het gaat. Ik heb het gedaan en kwam na 6 maanden weer terug op af. In wezen loopt bij mij de batterij constant leeg op de achtergrond, dus je kunt hem opladen zoveel je wilt, als je hem langer dan een week laat staan, gaat hij in de batterijbesparingsmodus.

#8 ·
Kocht 3 Ford's, koop er geen meer. Net van de telefoon met Ford Customer Relations over het laatste probleem dat ik heb gehad met mijn MK4.5 Ford Focus ST die ik een jaar geleden kocht.

Matrix LED-koplampen defect binnen 6 maanden, wat betekende dat ik op eenbaans wegen op het platteland met 30 mph (geen grootlicht) moest rijden. Toen ik de dealers belde, zeiden ze dat ze niet op de hoogte waren van een bekend probleem - maar iemand op de website van Ford Owner had het servicenummer ervoor zonder problemen voor me gevonden. Contact opgenomen met mijn dealer en de eerste afspraak die ze hadden, was over 3 maanden (blijkbaar volgeboekt). Moest 30 mijl naar een andere dealer en terug rijden. Kreeg een transitbusje als leenauto omdat ze geen auto's beschikbaar hadden. De software die ze gebruikten, faalde, dus de auto moest een nacht blijven. Ze hebben het uiteindelijk wel gerepareerd, waar ik uiteraard blij mee was.

De batterij is in de loop der tijd verslechterd tot het punt dat de auto in de energiespaarmodus gaat na minder dan 24 uur. Dit betekent dat je in een auto stapt zonder lichten 's nachts totdat de motor aangaat. De batterij bereikte nooit een laadtoestand die voldoende was voor de motor om uit te schakelen sinds dag 1 van het bezit. Belde dealers, ze zeiden dat de auto aan specifieke voorwaarden moet voldoen om te werken - dus snelwegritten en 365 dagen bezit en het bereikte nooit de optimale omstandigheden. Ik kreeg een dealer zover om er bij de eerste service naar te kijken en ze verzekerden me dat de batterij prima oplaadde en dat er niets mis mee was; in wezen stelde ik me de FordPass-waarschuwingen, de waarschuwingen voor energiebesparing op het dashboard en het feit voor dat de auto meldt dat hij 0 stop/starts heeft gedaan.

Uiteindelijk een nieuwe batterij laten plaatsen buiten Ford en verrassing, de auto is nu bijna een maand later volledig functioneel. Het is de moeite waard om erop te wijzen dat de Ford Owner's Forums bezaaid zijn met berichten over batterijproblemen op Ford's. Blijkbaar hebben al deze klanten ook een actieve fantasie. Ford zou me de ÂŁ110 voor de batterij die ik voor een 1 jaar oude auto moest kopen, niet vergoeden.

Mijn ervaring met Ford is dat ze er alles aan zullen doen om zich uit het repareren van dingen onder garantie te wurmen - ik zie de garantie daarom als een marketingstunt en geen garantie. Hoe dan ook, les geleerd, de volgende keer is het een Honda Civic Type R voor mij en zwaai ik zonder spijt naar de grote blauwe ovaal.
Je zou zeker beter af zijn met de Civic. Helaas speelt die auto in zijn eigen klasse, zowel qua rijeigenschappen als qua prijs. Als je een gebruikte FK8 zou kopen, wees dan op de hoogte van de infotainment crashes en het probleem met het slijpen van de versnellingsbak (wat, zo wil ik eraan toevoegen, niet erg goed werd behandeld door Honda, ondanks de vele klachten van klanten). De FL5 heeft deze problemen niet