Heb 3 Fords gekocht, zal er geen andere kopen. Net gebeld met Ford Customer Relations over het laatste probleem dat ik heb gehad met mijn MK4.5 Ford Focus ST die ik een jaar geleden kocht.
Matrix LED-koplampen defect binnen 6 maanden, wat betekende dat ik op eenbaans wegen op het platteland met 30 mph moest rijden (geen grootlicht). Toen ik de dealers belde, zeiden ze dat ze niet op de hoogte waren van een bekend probleem - maar iemand op de Ford Owner's website had het servicenummer voor me zonder problemen gevonden. Contact opgenomen met mijn dealer en de eerste afspraak die ze hadden was over 3 maanden (blijkbaar volgeboekt). Moest 30 mijl naar een andere dealer en terug rijden. Kreeg een transitbusje als leenauto omdat er geen auto's beschikbaar waren. De software die ze gebruikten faalde, dus de auto moest een nacht blijven. Ze hebben het uiteindelijk wel gerepareerd, waar ik uiteraard blij mee was.
De batterij is in de loop der tijd verslechterd tot het punt dat de auto in de energiespaarmodus gaat na minder dan 24 uur. Dit betekent dat je in een auto stapt zonder verlichting 's nachts totdat de motor aangaat. De batterij heeft nooit een laadtoestand bereikt die voldoende was voor de motor om uit te schakelen sinds dag 1 van het bezit. De dealers gebeld, ze zeiden dat de auto aan specifieke voorwaarden moet voldoen om te werken - dus snelwegritten en 365 dagen bezit en het bereikte nooit de optimale omstandigheden. Ik kreeg het voor elkaar om een dealer ernaar te laten kijken bij de eerste servicebeurt en ze verzekerden me dat de batterij prima oplaadde en dat er niets mis mee was; in wezen stelde ik me de FordPass-waarschuwingen, de dashboard-energiebesparingswaarschuwingen en het feit voor dat de auto meldt dat hij 0 stop/starts heeft gedaan.
Uiteindelijk een nieuwe batterij laten plaatsen buiten Ford en verrassing, de auto functioneert nu bijna een maand later volledig. Het is de moeite waard om te vermelden dat de Ford Owner's Forums vol staan met berichten over batterijproblemen bij Ford. Blijkbaar hebben al deze klanten ook een actieve fantasie. Ford zou me de ÂŁ110 voor de batterij die ik voor een auto van 1 jaar oud moest kopen niet vergoeden.
Mijn ervaring met Ford is dat ze er alles aan zullen doen om onder het repareren van dingen onder garantie uit te komen - daarom zie ik de garantie als een marketingstunt en niet als een garantie. Hoe dan ook, les geleerd, de volgende keer wordt het een Honda Civic Type R voor mij en zwaai ik zonder spijt naar de grote blauwe ovaal.
heeft er al iemand zijn batterij vervangen? ik heb nul vertrouwen in de door Ford geleverde batterij die dingen uitschakelt als hij niet de hele tijd volledig is opgeladen, in het verleden heb ik gehad dat de plaslampen niet meer werkten, het hele sync 4 scherm stopte met werken totdat ik een paar kilometer had gereden om hem weer op te laden etc, mijn dealer heeft hem gecontroleerd en zei dat hij in orde was, dus dat was het einde van mijn hoop op een gratis cadeautje

hoe dan ook, ik keek naar Halfords en degenen die voor de auto worden aanbevolen zijn 700ah /75, terwijl mijn originele batterij 600 /60 is, heeft er al iemand een krachtigere batterij in de auto geplaatst?
Ik ben voor varta 700cca 70ah gegaan. het lijkt erop dat mk4 dit had en de ellendige gierigaards gingen voor 600cca 60ah in mk4.5 . Ze hebben ook de plastic afvoeren naar de wielkastafdekkingen in de voorspatborden verwijderd. Je moet het opnieuw programmeren met forscan of een garage bezoeken. Bsm reset zal de nieuwe batterijgrootte niet oppikken. Laat het me weten als je info nodig hebt