Ford Focus ST Forum banner
21 - 40 of 102 Posts
Ik heb de mijne gisteren op de terugweg bekeken - ik heb dezelfde helderdere rechthoekige vlek, maar ik vind het niet storend. Hetzelfde met de adaptieve grootlicht, ik vind het best leuk om te zien hoe het beweegt. Ik heb het nog niet echt getest, maar ik ben 2 weken met Kerstmis terug in het VK met veel nachtritten gepland, dus ik zal zien hoe het werkt. Beide mk3.5's hadden adaptieve xenons en ik merkte vroeger op een bochtige Britse B-weg dat de lichten niet snel genoeg draaiden voor de bochten, dus nam ik vaak een vroege apex om ze te laten zwenken. Collega's vertellen me dat het adaptieve systeem van de mk4.5 is aangesloten op de kaart en de camera, zodat het begint met bochten voordat er stuurinput is. Klinkt als hekserij, ik kijk ernaar uit om te zien hoe dat werkt.

Discussion starter · #24 ·
Bedankt voor de update en ik weet tenminste dat de helderdere rechthoekige vlek daar hoort te zijn. Ik heb de lichten zelf handmatig omhoog gezet en het is zoveel beter en de onderkant van het schaduwgedeelte is nu veel dichter bij de auto's. Ik heb een paar nachtritten zonder flitsen gedaan, dus het moet wel goed zijn👍👍

Bedankt voor de update en ik weet tenminste dat de helderdere rechthoekige vlek daar hoort te zitten. Ik heb de lichten zelf handmatig omhoog gezet en het is zoveel beter en de onderkant van het schaduwgedeelte zit nu veel dichter bij de auto's.
Ik heb een paar nachtritten gemaakt zonder flitsen, dus het moet wel goed zijn👍👍
Hoe heb je ze afgesteld? Gewoon nieuwsgierig. Is het gewoon een inbusschroef zoals de mk3?

zou je niet beter de nacht in dag veranderen? ;)
Ik gok dat je 'nacht in dag' bedoelt?
Ja, bedankt :ROFLMAO: Ik heb geen excuus, behalve dat ik gewoon niet heb gelezen wat ik had geschreven.

Ze zijn echter extreem helder, ik weet niet zeker hoeveel lumen ze zijn, maar ik word vaak gewaarschuwd met dimlicht wanneer ik een heuvel op of af ga, omdat mensen blijkbaar niets begrijpen van hoeken. Maar geen wassers.

Ik heb een paar nachtritten gemaakt en ze zijn in het begin vreemd, maar ik ben er nu aan gewend. Ik had de adaptieve lichten op de mk4 en ze waren fantastisch. Deze hebben even tijd nodig om aan te wennen, omdat ze het licht lijken samen te stellen met vakjes. Als het grootlicht aan is, zijn de zwarte gebieden rond andere voertuigen groter dan bij de vorige versie. Dat is alles wat me echt is opgevallen. Deze lijken net zo helder en de hoogte komt overeen met hetzelfde punt in mijn garage. Het enige andere is dat de adaptieve lichten vroeger een dansje deden als ik de auto aanzette. Ik heb niet gemerkt dat de matrix-lampen dat doen, hoewel ik dacht dat ze zich zouden moeten kalibreren als je de auto aanzet. Ze bewegen en dimmen prima, enzovoort tijdens het rijden.

Heeft iemand problemen gehad met de automatische niveauregeling van de LED-koplampen? Gisteren om 5 uur 's ochtends opgestaan om naar het ochtendtraject te gaan, dat meestal landelijk is, en merkte dat de standaard "dimlichten" veel "lager" en korter wezen dan normaal - bijna als mistlampen - ze verlichtten de weg voor ons zeker niet zo ver als ze normaal doen....misschien een storing, maar toch merkbaar?

Discussion starter · #33 ·
Heeft iemand problemen gehad met de automatische niveauregeling van de LED-koplampen? Gisteren om 5 uur 's ochtends opgestaan om de ochtendspits te doen, die grotendeels landelijk is, en merkte dat de standaard "dimlicht" veel "lager" en korter wees dan normaal - bijna alsof ik mistlampen had - ze verlichtten de weg voor hen zeker niet zo ver als ze normaal doen....misschien een storing, maar toch merkbaar?
Ja, de mijne hebben het nu twee keer gedaan, de ontsteking gecycled en ze hebben zichzelf beide keren gecorrigeerd. Ik ga de volgende keer een foto maken om het aan de dealer te laten zien, niet dat er iets zal gebeuren.

Iemand problemen gehad met de automatische niveauregeling van de LED-koplampen? Gisteren om 5 uur 's ochtends opgestaan om de ochtendspits te doen, die voornamelijk landelijk is, en merkte dat de standaard "dimlicht" veel "lager" en korter wees dan normaal - bijna als mistlampen - ze verlichtten de weg voor hen zeker niet zo ver als ze normaal doen....misschien een storing, maar toch merkbaar?
Niet opgemerkt, maar zal er nu op letten.

Ja, die van mij hebben het nu twee keer gedaan, de ontsteking gecycled en ze hebben zichzelf beide keren gecorrigeerd. Ik ga de volgende keer een foto maken om het aan de dealer te laten zien, niet dat er iets gaat gebeuren.
Die van mij waren vanmorgen op weg naar het werk weer normaal, dus het moet dan een intermitterende fout zijn als je het ook hebt gehad! Bedankt voor de bevestiging dat ik niet gek was en het me inbeeldde o_O 🤣

De mijne deden hetzelfde kort nadat ik de auto had. Ik merkte dat als ze gedimd waren, ik het gevoel had dat ik maar ongeveer 3 meter licht voor me had. Ik merkte ook dat ik in de mist de adaptieve grootlichten uit moest schakelen, omdat deze continu in de mist wezen. Het lijkt echter de laatste tijd te zijn verbeterd. Ik lijk een betere afstand te krijgen op dimlicht. Het werd ook eerder in de thread over de adaptieve grootlichten genoemd. Mijn vrouw heeft een Puma en haar adaptieve lichten schakelen gewoon grootlichten aan en uit, maar met de Mk4.5 blijft het grootlicht aan als er verkeer op je afkomt en de lichtunit lijkt de vierkanten licht rond de tegemoetkomende voertuigen aan te passen. Het is heel raar en het kost tijd om eraan te wennen. Vanavond bewoog de lichtbundel weg van een tegemoetkomend voertuig en zwaaide naar een wit verkeersbord aan de linkerkant van de weg. Het licht weerkaatste echter van het bord en terug in mijn ogen. Na met een paar collega's te hebben gesproken, lijkt dit de manier te zijn waarop adaptieve koplampen zouden moeten werken en het is een kwestie van eraan wennen. Ik heb nog steeds de neiging om het uit te schakelen als er verkeer op me afkomt.

Dus na meer nachtelijke ritten kan ik zeggen dat als ik de adaptieve LED-verlichting op de mk4 niet zou hebben, ik zou zeggen dat de Matrix-verlichting echt goed is, maar ik moet toegeven dat ik de adaptieve verlichting prefereer. Deze verduisteren te veel wanneer ze op grootlicht staan, als dat logisch is. De beste manier om het te beschrijven is dat de adaptieve verlichting vroeger tot net onder de achterruit oplichtte bij grootlicht en rond de auto ervoor, zonder andere weggebruikers te verblinden. De matrixverlichting verduistert de auto ervoor volledig en een deel van de weg erachter ook. Geen idee waarom ze zo geprogrammeerd zijn. Zelfs op dimlicht licht het op tot net onder de achterruit van de auto ervoor, dus bij grootlicht zou het niet meer van de auto moeten verduisteren dan bij dimlicht. Hoe dan ook, slechts een klein puntje van kritiek. Ik ben het er nu mee eens dat het een stap terug is. Een kleine stap terug, maar toch.

Dus na meer nachtelijke ritten kan ik zeggen dat als ik de adaptieve LED-verlichting op de mk4 niet zou hebben, ik zou zeggen dat de Matrix-verlichting echt goed is, maar ik moet toegeven dat ik de adaptieve verlichting prefereer. Deze verduisteren te veel als ze op grootlicht staan, als dat logisch is. De beste manier om het te beschrijven is dat de adaptieve verlichting vroeger oplichtte tot net onder de achterruit bij grootlicht en rond de auto ervoor, zonder andere weggebruikers te verblinden. De matrixverlichting verduistert de auto ervoor volledig en een deel van de weg erachter ook. Geen idee waarom ze zo geprogrammeerd zijn. Zelfs op dimlicht schijnt het tot net onder de achterruit van de auto ervoor, dus bij grootlicht zou het niet meer van de auto moeten verduisteren dan bij dimlicht. Hoe dan ook, slechts een klein puntje van kritiek. Ik ben het er nu mee eens dat ze een stap terug zijn. Een kleine stap terug, maar toch.
Zo werken de lichten op mijn C43 - ze creëren een donker gebied dat net achter de auto ervoor begint. Ik weet niet helemaal zeker waarom je dit een probleem vindt, waarom wil je dat de lichten zo hoog op de auto ervoor gaan? Het kost niet veel om de lichten hoger te laten gaan en ze in hun spiegel te verblinden.

Zo werken de lichten op mijn C43 - ze creëren een donker gebied dat net achter de auto ervoor begint. Ik weet niet zeker waarom je denkt dat dit een probleem is, waarom wil je dat de lichten zo hoog op de auto ervoor schijnen? Het kost niet veel om de lichten hoger te laten gaan en in hun spiegel te verblinden.
Ik heb het waarschijnlijk niet goed uitgelegd, maar de adaptieve lichten op de mk4, de dimlichten bleven op de normale rijhoogte toen de grootlichten rondom de auto ervoor oplichtten. Ze niet verblinden, maar de auto verlichten alsof het grootlicht niet aan was. Ik heb het gevoel dat het met de matrixlichten niet nodig is om een zwarte vlek te creëren voor de hele auto ervoor wanneer het grootlicht aan is. Ik zou het begrijpen als het ver weg was, maar als de auto maar een paar autolengtes ervoor zit, dan zie ik niet in waarom het dimlicht niet op de normale hoogte kan blijven. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen, behalve dat je meer ziet met de adaptieve lichten dan met de matrixlichten. Ik denk dat de adaptieve ook sneller reageerden dan de matrixlichten.

21 - 40 of 102 Posts